torsdag 10. september 2020

Nei til lønnstyveri og utnyttelse av sårbare utenlandske arbeidstakere!


Utnyttelse av sårbare utenlandske arbeidstakere med lønnstyveri kan ikke fortsette! 

  • Utenlandske arbeidstakere må få informasjon på et språk de behersker slik at de har god kunnskap om sine rettigheter.
  • Det må være gratis eller billigere norskkurs til arbeidsinnvandrere og andre som ikke har rett på introduksjonsordningen.
  • De må få gratis rettshjelp for å innkreve lønn.
  • Det må uføres tilsyn av Arbeidstilsynet/A-krimsentrene på en kultursensitiv måte hvor arbeidstakere har mulighet til å snakke på sitt eget språk.
Flere innvandrer medieorganisasjoner med Radio Inter FM (flerspråklig nærradio i Oslo), Radio Latin Amerika og Utropdekket Caritas sitt møe med arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaksen og delte sine verdifulle erfaringer med ham. 

Takk til Radio Inter FM som også har invitert meg til å ta del i denne viktige kunnskapsutvekslingen. 

1 kommentar:

  1. Livet er virkelig NÅD, jeg er Daan Sophia for tiden i California USA. Jeg vil gjerne dele erfaringene mine med dere om hvordan jeg fikk et lån på $ 185 000,00 USD for å fjerne bankutkastet mitt og starte en ny virksomhet. Det hele startet da jeg mistet hjemmet mitt og eiendelene på grunn av bankutkastet jeg tok for å motregne noen regninger og noen personlige behov. Jeg ble så desperat og begynte å søke etter midler på alle måter. Heldigvis for meg hørte jeg en kollega av meg snakke om dette selskapet, jeg ble interessert selv om jeg var redd for å bli lurt, jeg ble tvunget av min situasjon og hadde ikke noe annet valg enn å søke råd fra vennen min angående dette selskapet og fikk deres kontaktnummer, å få kontakt med dem virkelig gjorde meg skeptisk på grunn av min tidligere erfaring med online långivere, lite visste jeg om dette selskapet "PROGRESSIVE LOAN INC. var en gudfrykt for meg og min familie og hele internettverdenen, dette selskapet har vært til stor hjelp for meg og noen av kollegaene mine og i dag er en stolt eier av godt organisert virksomhet og ansvar blir håndtert alt takket være Josef Lewis fra (progressiveloan@gmail.com) .. Så hvis du virkelig har behov for en lån enten for å utvide eller starte din egen virksomhet eller i noen form for økonomiske vanskeligheter, jeg anbefaler deg å gi hr. Josef Lewis fra Progressive lån muligheten til økonomisk løft i livet ditt E-post: progressiveloan@gmail.com ELLER Wha tsApp / Text +13254005559 og ikke bli offer for online svindel i navnet på å få et lån. Takk


    SvarSlett