onsdag 30. september 2020

Helseministeren sier informasjonsarbeid til minoritetsspråklige prioriteres!

Foto: Hans Dahle, Radio Latin Amerika


Radio Inter FM er en fler språklig nærradio i Oslo. Radioen har eksistert siden 1985 og har hatt sendinger på flere ulike språk gjennom årene.  Organisasjonen er drevet på frivillig basis der alle medarbeidere og sendinger er laget og gjennomført av kun frivillige. Per idag har Radio Inter FM sendinger på Tyrkisk, Azerbaijansk, Tenthaus (Norsk/Engelsk), Tamilsk, Urdu, Arabisk og Somalisk. 

Radioens formål er å formidle informasjon, bygge felleskap og trivsel, være rollemodell, oppmuntre til valgdeltagelse, friluftsdeltagelse med mer.

Jeg er en av de frivillige som bidrar til Radio Inter FM.

Flerspråklig nær radio Inter FM sammen med Radio Latin-Amerika og Utrop er blant medieorganisasjoner som er for og av folk med minoritetsbakgrunn i Norge.

I en pressekonferanse hos Caritas på mandag den 28/9, fikk vi fortalt helseministeren om den viktige kunnskapsformidlingen disse organisasjonene driver med. Vi fikk også stilt flere spørsmål knyttet til koronasituasjonen og mioritetsbefolkningen.  

Han forsikret oss om at det blir midler i statsbudsjettet til neste år for informasjonsarbeid rettet mot minoritetene. Dette håper vi at blir! 

Her er også Utrop og Radio Latin Amerika sin dekning av pressekonferansen.


Se video, produsert av Radio Latin-Amerika.

https://www.youtube.com/watch?v=zyPtOJf9gVE

Innlegg på hjemmesiden:

https://www.radiolatinamerika.no/noticias/noruega/3484-bent-hoie-innvandrerorganisasjoner-er-viktige-bidragsytere

https://www.utrop.no/nyheter/nytt/228989/


1 kommentar:

  1. Livet er virkelig NÅD, jeg er Daan Sophia for tiden i California USA. Jeg vil gjerne dele erfaringene mine med dere om hvordan jeg fikk et lån på $ 185 000,00 USD for å fjerne bankutkastet mitt og starte en ny virksomhet. Det hele startet da jeg mistet hjemmet mitt og eiendelene på grunn av bankutkastet jeg tok for å motregne noen regninger og noen personlige behov. Jeg ble så desperat og begynte å søke etter midler på alle måter. Heldigvis for meg hørte jeg en kollega av meg snakke om dette selskapet, jeg ble interessert selv om jeg var redd for å bli lurt, jeg ble tvunget av min situasjon og hadde ikke noe annet valg enn å søke råd fra vennen min angående dette selskapet og fikk deres kontaktnummer, å få kontakt med dem virkelig gjorde meg skeptisk på grunn av min tidligere erfaring med online långivere, lite visste jeg om dette selskapet "PROGRESSIVE LOAN INC. var en gudfrykt for meg og min familie og hele internettverdenen, dette selskapet har vært til stor hjelp for meg og noen av kollegaene mine og i dag er en stolt eier av godt organisert virksomhet og ansvar blir håndtert alt takket være Josef Lewis fra (progressiveloan@gmail.com) .. Så hvis du virkelig har behov for en lån enten for å utvide eller starte din egen virksomhet eller i noen form for økonomiske vanskeligheter, jeg anbefaler deg å gi hr. Josef Lewis fra Progressive lån muligheten til økonomisk løft i livet ditt E-post: progressiveloan@gmail.com ELLER Wha tsApp / Text +13254005559 og ikke bli offer for online svindel i navnet på å få et lån. Takk


    SvarSlett