mandag 30. desember 2019

Deichmanske Hovedbibliotek på Hammersborg stenger dørene i dag

Det er siste dagen for Deichmanske Hovedbibliotek på Hammersborg i dag. I den forbindelse var jeg på guided tour blant magasinene i de seks etasjene. Det var mye nostalgi, må jeg si. Takk, for all kunnskap jeg har ervervet via deg, kjære Deichmansk!

  • Jeg har lånt masse bøker der. 
  • Var spesielt glad i avdelingen med tyrkiske bøker. 
  • Datteren min har lånt masse bøker, hun også. 
  • Var så deilig å kunne sitte, vi to sammen, på den lille kafeen i den øverste etasjen, spise enkle men gode rundstykker og bla i bøkene vi hadde lånt.
  • Var en gang invitert til å holde innledning om en av mine favorittbøker. Jeg tror jeg snakket om Amin Maouluf sin "Identitet som dreper" da.
  • I bystyret jobbet jeg aktivt for å sikre at tilbudet i ny Deichmansk skulle være minst like god som i den gamle. 

Hva har ditt forhold vært til Deichmanske Hovedbibliotek på Hammersborg? Vil du dele dine minner? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar