tirsdag 20. september 2011

Møte med folk på Grønland

Jeg traff velgere på kaféen på Motzfeldsgata 6 på Grønland i ettermiddag for å takke dem for tilliten de har vist meg i valget. Det var utrolig hyggelig å se svært mange: folk fra ulike land med fleste fra Tyrkia, folk med ulike jobber, fra ulike organisasjoner og flere SV'ere... Avisene Utrop og Ny Tid var også tilstedet. Mange hadde prioritert å møte meg i en hektisk ukedag. Det er jeg altså veldig, veldig glad for.

Etter en kort valgevaluering og takketale fra min side, tok vi en runde der alle presenterte seg og fortalte hva de var opptatt av. Da kom det frem mange forventninger fra meg / SV og gode innspill ellers. Disse har jeg tenkt å skrive skikkelig om her i bloggen min senere denne uka.

Viktig at det er slike møteplasser mellom folkevalgte og velgere - ikke bare før valget, men hele tiden. Dette skal jeg sørge for å fortsette med. Har tross alt stor erfaring fra å drive en kjempe møteplass årevis: Sosialistisk Verdenskafé - sammen med gode kamerater i ELG, Etnisk likestillingsgruppe i Oslo SV.

Her er en liten videosnutt fra treffet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar