lørdag 25. mars 2023

Historien må ikke gjenta seg!

Mens jeg sitter og ser på filmen og mens kameraet tusler rundt i Oslos gater i begynnelsen av 40-tallet, fanger blikket mitt noe kjent! Er ikke dette Rådhuset i bakgrunnen som reiser seg? Østre og vestre tårn er ikke bygd ennå. 

Jeg har fått lov til å gå inn og ut av Rådhuset som folkevalgt de 12 siste årene. Jeg blir derfor rørt av å plutselig erkjenne at jeg er en del av Norges, Oslos og Rådhusets historie! 

Anne Marie Breien med flere har nektet å samarbeide med nazistene. Jeg med flere kjemper for at  Oslo skal være en by uten rasisme. Og blant annet akkurat her foran Rådhuset at disse kampene har foregått og foregår. Fortsatt kamp for at historien ikke gjentar seg! 🦾🙌🦾🙌




Netflix'te "Anne Marie Breien - Gizli Servis’te" adlı belgeseli izliyorum.  Anne Marie, 2. Dünya Savaşı’nın kadın birçok kahramanlarından biri. Gestapo şefi Fehmer ile olan ilişkisi sayesinde en az 60 direnişçinin hayatını kurtarmış!

Filmde kamera 1940’lar Oslo’sunun sokaklarında gezinirken, gözüme tanıdık bir şey çarpıyor!  Bu arka planda yükselen, Oslo Belediye Binası değil mi?  Binanın Doğu ve Batı kuleleri henüz inşa edilmemiş.

Son 12 yıldır seçilmiş bir halk temsilcisi olarak, bu binaya girip çıkma ayrıcalığına sahip oldum.  Bu nedenle ve birdenbire, Norveç'in, Oslo'nun ve Belediye Binası'nın tarihinin bir parçası olduğumu fark etmek beni çok duygulandırdı!

Anne Marie Breien ve onun gibiler, Nazilerle işbirliği yapmayı reddettiler.  Ben de benim gibilerle birlikte Oslo'nun ırkçılığın olmadığı bir şehir olması için mücadele ediyorum.  Bu bina, bu mücadelelerin önünde yaşandığı ve yaşanmaya devam ettiği binalardan biri. 

Tarih tekerrür etmesin diye mücadeleye devam!  🦾🙌🦾🙌

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar