tirsdag 28. juli 2015

Ta kampen for et varmere samfunn - Stem meg inn i bystyre!

Ta kampen for et varmere samfunn - Stem meg inn i bystyre!

SV tar kampen for et varmt samfunn med ulike mennesker som har like muligheter. Hvis jeg blir valgt inn i bystyre, så skal jeg kjempe for et likestilt Oslo. Blant mine hjertesaker er det billigere barnehagetilbud, gratis aktivitetsskole og jobb eller utdanningsgaranti for alle under 25 år. 

En rettferdig boligpolitikk vil være med å utjevne forskjellene blant folk. Jeg er mot salg og konkurranseutsetting av velferdsordninger, og jeg er for gode offentlige sykehjem, barnehager, skoler og kulturtilbud. Jeg støtter arbeidernes rettigheter.

Den siste bystyreperioden har jeg vært en av SVs representanter i bystyret hvor jeg har lagt stor vekt på å være i dialog med dere. Ved dette valget er jeg på 7. kummulerte plass på SVs bystyreliste. Stem meg inn ved å krysse navnet mitt eller legge til navnet mitt på stemmeseddelen.

Sammen tar vi kampen for et varmt og likestilt Oslo!


--------------------

Bu seçimlerde 7. siradan SV’nin tercihli adaylarindan biriyim. Adımın yanına bir çarpı koyarak veya adımı listeye ekleyerek beni ve adil bir Oslo’yu destekleyin!

SV herkese eşit imkanlar sunan, sicak bir toplum için ugrasmaktadir. Ben de meclise girersem herkesin eşit imkanlar icinde bir Oslo'da yaşayabilmeleri için elimden geleni yapacağım.

Önem verdiğim konular arasinda yuvalarin daha ucuz ve Aktivite Okulu’nun (AKS) ücretsiz olmasi, 25 yasin altindaki her gence eğitim ya da is garantisi geliyor.

Toplumsal entegrasyon her şeyden önce konut politikalarıyla ilgilidir. Belediyenin sahip olduğu ev sayisinin artarak bunlarin ucuza satılması ya da kiraya verilmesi sağlanırsa hem okullar hem sosyal çevreler daha heterojen bir yapıya kavuşabilir.

Temel saglik hizmetlerinin, yuva ve okullarin kar gözeterek özelleştirilmesine karsiyim. Işçilerin haklarını savunuyorum.

Oslo'da son dönemde SV’nin millet vekillerinden biri olarak gönüllü bir sekilde Eyalet Meclisi'nde görev yapmaktayım. Bu dönemde halkla ilişki içinde olmaya son derece önem verdim. Dileğim mümkün olduğu kadar çok kişiye erişebilmek.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar